2016. 10. 19.

WC gél olcsón, házilag 🚽

Ugye milyen bosszantó, amikor pár nap használat után üres a wc gél tartója???

A vízkő maradt, az illata két napig érződött és még drága is volt! - mérgelődünk, aztán veszünk egy újat, mert vannak ennél kardinálisabb dolgok is egy háziasszony életében. 

DE...

...érdemes azért utánanézni a költségeinknek is, mert hatástalanságuk ellenére igen borsos áron jutunk hozzá ezekhez az amúgy igen káros szerekhez.


Én a duó pack utántöltő csomaggal kezdtem, de gyorsan fogyott és elégedett sem voltam vele.
Aztán jött a Bref nagy kiszerelése (wc gél adagoló + 360 ml gél). Egy ideig ezt használtam, de idővel romlott a minősége, folyékonyabb lett a gél és a víz könnyűszerrel mosta ki a tartó rácsai közül (4-5 naponta töltöttem). Meguntam és bevallom, ekkor néztem meg először mit is írnak a flakon hátulján a termékről. 

Ledöbbentem! 

Sima frissítő gélként árusítják, mely higiénikus és finom az illata! Óóóó! Aztán olvastam tovább, ...hosszú távú károsodást okoz a vízi élővilágban. Na, elég is volt!!! 

Úgy döntöttem, ha már egyre több tisztítószer környezetbarát lett itthon, akkor ez is megérett a váltásra! - Ahogy ezt kimondtam, már neki is láttam az alternatívák keresésének.




Mire lesz szükséged?

- wc gél tartó (nekem az a tartó vált be, ami két rekeszből áll és két színű géllel van megtöltve)
- 100 ml víz
- 25-30 ml folyékony szappan (ha van maradék szappanod, lereszeled és felforralod egy kevés vízben, már kész is a házi folyékony szappanod)
- 5-6 teáskanálnyi citromsav (amit konyhai aprítógéppel apróbbra őrlök, hogy könnyebben olvadjon)
- 1 teáskanál kukoricakeményítő
- ételfesték (opcionális, el is hagyható, én most a kedvetekért tettem bele)
- ízlés szerint illatanyag (illóolaj vagy mosóparfüm)

Az összetevőkből kb. 4-5 töltésre való gél jön ki, úgyhogy egy kis flakonnal is készülj, amiben tudod majd tárolni a gélt. Tartóssága 3-4 hét/ 1 töltés



Lépésről-lépésre a WC gél elkészítése

Vegyünk egy edényt, öntsük bele a vizet, a porrá darált citromsavat és a kukoricakeményítőt. Ez utóbbit old fel kevés hideg vízben és csak úgy add hozzá a keverékhez, máskülönben nem fog felolvadni! 

Kezdjük el melegíteni az összetevőket, hogy a keményítő a meleg hatására elkezdje zselésíteni a vizünket. Figyeljünk arra, hogy ne zselésítsük túl, inkább legyen a folyékony állagtól kicsit hártyásabb, mint zselatinos. Ez azért fontos, mert máskülönben, használat közben, a víz nem tudja feloldani.

Nagy segítség, ha időközben kézi habverővel többször átkavargatjuk. 

Addig melegítsük az összetevőket, hogy a víz folyékonysága csökkenjen és viszkózus gélesedő állagot kezdjen felvenni, de semmiképp ne legyen zselés.

Ha megvagyunk, vegyük le a tűzhelyről.

Hagyjuk kicsit hűlni, majd szeretnénk, most adagoljuk hozzá az ételszínezéket (én vérnarancsot kevertem hozzá) és az illóanyagokat is (5 csepp teafa olaj, mert erősen fertőtlenít, és 7-10 csepp tavaszi mező mosóparfüm, hogy jó illata legyen).

Kész is vagyunk! 

Ezt a gélt öntsük az adagoló egyik rekeszébe, a folyékony szappant pedig a másikba. Bevallom, én van, hogy mindkettő tartályt ezzel a géllel töltöm meg, úgy kevesebb a habzás, de nekem nem is hiányzik.

Az adagoló készen áll a használatra, lehet a wc csészébe helyezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése